Posted
For Immediate Release: Wednesday, October 21, 2020
Board of Commissioners to host Community Investment Conversations
The Washington County Board of Commissioners invite the public to participate in one of four online conversations in mid-November, focused on providing information about the County’s budgeting process and service priorities.
The Community Investment Conversations are the first in a series of steps intended to inform the Board and other County leaders as they assess the budgeting process, including the role of the community. The purpose of the conversations are to meet these goals:
- Share information about the County budget and budgeting process
- Provide an opportunity for the community to review the County’s current service priorities and give feedback
- Advance the ongoing effort to center community need in the development of short-term and long-range budget planning
Each two-hour Community Investment Conversation will be hosted on the County’s Zoom platform with one or more Commissioners participating in each session. County residents are invited to join them on one of the following dates and times:
- Thursday, November 12; 6:00 p.m.—8:00 p.m.
- Monday, November 16; 6:00 p.m.—8:00 p.m.
- Wednesday, November 18; 6:00 p.m.—8:00 p.m.
- Saturday, November 21; 10:00 a.m.—12:00 noon
Spanish interpretation will be provided for each event. To request interpretation in a language other than Spanish, please contact the County Administrative Office at 503-846-8685, at least one week in advance of the date selected.
To RSVP and obtain meeting access information, please go to https://bit.ly/3dMopEC.
For more information about the Washington County budget, please visit https://www.co.washington.or.us/Support_Services/Finance/CountyFinancials/index.cfm.
La Junta de Comisionados del Condado de Washington invita al público a participar en una de las cuatro conversaciones virtuales a mediados de noviembre, enfocadas en brindar información sobre el proceso presupuestario del condado y las prioridades de servicio. Las Conversaciones de Inversión en la Comunidad son las primeras de una serie de pasos destinados a informar a la Junta y otros líderes del Condado mientras evalúan el proceso presupuestario, esto incluye el papel de la comunidad. El propósito de las conversaciones es cumplir estos objetivos:
- Compartir información sobre el presupuesto del condado y el proceso presupuestario
- Brindar una oportunidad para que la comunidad revise las prioridades de servicio actuales del condado y brinde comentarios
- Impulsar el esfuerzo continuo para centrar las necesidades de la comunidad en el desarrollo de la planificación presupuestaria a corto y largo plazo
Cada conversación de inversión comunitaria de dos horas se realizará en la plataforma Zoom del condado con la participación de uno o más comisionados en cada sesión. Se invita a los residentes del condado a unirse a ellos en una de las siguientes fechas y horas:
- jueves 12 de noviembre; 6:00 p.m. a 8:00 p.m.
- lunes 16 de noviembre; 6:00 p.m. a 8:00 p.m.
- miércoles 18 de noviembre; 6:00 p.m. a 8:00 p.m.
- sábado 21 de noviembre; 10:00 a.m. a 12:00 mediodía
Se proporcionará interpretación al español para cada evento. Para solicitar interpretación en un idioma que no sea español, comuníquese con la Oficina Administrativa del Condado al 503-846-8685 al menos una semana antes de la fecha seleccionada.
Para confirmar su asistencia y obtener información sobre el acceso a la reunión, vaya a https://bit.ly/31wM47p.
Para obtener más información sobre el presupuesto del condado de Washington, visite https://www.co.washington.or.us/Support_Services/Finance/CountyFinancials/index.cfm.
Media Contact:
Julie McCloud, Public Affairs & Communications Coordinator503-846-8685
[email protected]